Mac OS 7.6 Installation Frustration (Macintosh TV) - Krazy Ken's Tech Misadventures

Mac OS 7.6 Installation Frustration (Macintosh TV) -  Krazy Ken's Tech Misadventures

Show Video

I don't. Feel good about the hats this. Is gonna be a long day we're just gonna pretend, that this is all correct and it's gonna work you, kidding. Me dude this makes everything a lot easier. Hey. Guys how you all doin' really that's just great, we're back today with the good black. Macintosh. TV, or as, one commenter, called it the black intosh which, honestly, I really like however, the system software is, a little. Subpar, for me I know you're gonna be like Ken the thing came out like in 1993. Give it a break yes, I know however in the. Apple CD tech video log I stumbled. Upon this, disc which was left in the caddy from, the drive I bought on eBay was, it left in there on purpose I have no idea but I have, it now yes, it is a system software disk for the Performa, but I'm willing to bet that the, mac OS 7.6. Essentials. Will still install on this Mac TV if not well. Then I'll have to go to plan B which I don't have yet but I will make a plan B if we need one so. We're, gonna try this out first, seven, point six is way newer and it will have a lot more features that will make the computer, more. Usable so. Into. The caddy. You go oh. Yeah. That's right the computer probably needs to be on for that to work I'm. An idiot booted up. There's. The startup sound kind of quiet again I think there's a problem with the board that is making the speakers really mmm. Like not muted, but just really hard to hear anyway, and you go, and. Here, we are at the desktop running. 7.1. Again. This is a perform of CDs though it may not work but we're gonna try it restore all software I want to see what this is no we're store all software Oh data, file okay I wonder. What software came with the Performa, we're gonna find, out because that's. Another benefit. Of doing, this if it works we can get some more software on this computer because, there really isn't much disk. Images, let's see what's in here Oh, disk. Copy disk tools okay, sweet, let's just putz around in here for a sec burp. Some of the volumes you select it can't be repaired, you couldn't repair the startup disk yes. That. Makes sense let's verify, it at least I mean how much drive space is even on here. Yeah. We can at least run disk first-aid. Let's. Just see what it finds, well. That looks familiar doesn't it, Disk Utility spat. Out the same information for. Actually, might still spit out the same kind of information that hasn't changed but it doesn't really need to okay it looks okay do we have enough space to. Install. We. Have seven point five megabytes, available, all right I don't. Feel good about the hats we. Might have a problem but, let's find. Out for source system software. Restore. System software. Expecting. An air and some kind of error in order to run this program you must have, started. From the Oh, oh well. We can do that let's, just see if we can set it to the CD looks, like we can alright so we got that let's. Reboot. And. It. Ejected the seat well you you you asshole, that's, not gonna help it. Oh. Oh. My, gosh guys, this. Is gonna be a long day yeah, set to start up this to the CD reboot. Oh I'm, Justin eject the CD before I reboot, yeah. Not very. Okay. So. It detected, the CD but we got this lovely error screen good, yes good um, I don't, really know what to do okay Hannah let's just restart yeah. That thing must only work with the performer okay well I might. Need to get a different.

Standalone. Installer. That's, not specific, to the performer I also may need to repartition, the disc and actually make one usable. Volume because otherwise the hard drive space is just rigidly, chopped, up I also do have the. Original. System software for, the Mac TV, I'm. Just gonna I'm. Just gonna experiment with that quick before I go putz around eBay, and try to find an actual, CD. That, I can use four seven six so let's reboot this this, is why it's nice to have two caddies. Just. Throw that in there oh it. Might still default to the cd-rom drive, hmm. I thought it might default to the hard drive now that nothing was inserted, sounds, like it's going off the CD I. Don't. Know if you can hear that but it's just like a little too, sound it's a really, quiet drive. Like. Quieter, than like the current, super drive it, sounds even quieter than that I don't know maybe that's the magic of a caddy your o'clock is not set to the right date and time yes oh. Hello. Here's. Our little folder, looking, interface I've honestly never seen this before. I've never, booted off of an old system disk like this this is new to me install system the hard drive setup does. First aid go to finder, that's nice, Mac check oh and. Then you can actually get individual, disk images here well that is pretty cool. Sweet. At ease, 1.1, that must be the name of this, thing I guess so, yeah, 7.1, well that's what we currently have on here so that's not really a problem let's. See what else is. There any other software on here extras, install install to two bits. Only first what's, under extras. Just, copy 4.2. And. Floppy, just oh I just duplicator, I remember this stuff huh. Yeah. I guess that's all that's on here well we don't we don't need that we can abort, mission, let's get out of here the funny thing is we do have Mac OS 7 6 installed, on the mystic, hard drive oh. That. Was. A sound so, yep we'll have to go to plan B I will need to get a 7.6. CD, I guess it could get an image just off the interwebs, but I would feel better actually getting a CD so. I may have to hop around eBay that is plan B we'll do that next.

Hey. About one month later here, we are I now have a Mac OS 7.6. CD. It. Didn't take me very long to get it there, was just a lot of other things that came up but now we, can have some fun and install this so. Hopefully. This works. I've. Not. Installed. 7-6, before so, this will be my first time I am a Mac OS 76 virgin, if that's. Even a thing caddy. Is loaded let's boot up the Mac TV power, up. Oops. Why. Do I always do this I forget. To turn the power on here. We go power up in. Goes, the caddy. Install. Mac OS that's, what we're looking for so hopefully this works better, than the last CD, alright let's take a look installing, Mac OS 76. Hey. Hey cyber, dog I wonder if this has cyber dog on it on the CD I think it does I've never used that before but, I know of its existence I don't really want to read this so we're just gonna pretend that this, is all correct and it's gonna work I'm actually curious what's in CD, oh man I'm Eric online man I'm just getting like distracted by so many shiny objects, Oh Eric. Solitaire. Sampler, pointer, mode control, a lot of good stuff on here well let's install, it see. If this works I just, want, it to please. Mac. OS playing. Hopscotch, horror, huh Knights perform, all steps, below read important, information, well I think that's what we were just looking at but let's see what, else this is so, an interesting thing is I believe there was a VHS, tape that talked about all the new features in OS, 76 and the, demo were said, that this, document, was, this. Is my favorite line a, consolidation. Of much information. Just look. It's. Like so poetic, with the freaking syllables, and the rhymes like, but, who says that who says. Consolidation. Of much information. I. Don't. Know it's the it's the small things in life that amuse me this document, represents a, consolidation. Of much information, late-breaking, information yeah. The 90s alright ok well that's done update the hard-disk driver let's take a look at that we don't, have, an apple hard drive in here though so I don't think that's necessary, you, may skip this step if any of the following is true you don't have an apple computer oh yeah. Um, clones. Right you don't have any apple disk drives attached to my computer you, have an apple disk drive but it has been updated already oh with, a non apple driver huh, I don't think there is an apple hard drive in here but let's, just. See what it does when I hit continue. Try. Of selection failed there. We go then. I think. Yeah. I is, that counting, the in the, scuzzy port so external, not internal, is this only for updating external, choose a disk for installation. Ok. So this is the weird thing. There's not enough free spa my gosh that's right. Yeah. This disk is all partitioned. Weird yeah, we need to get a. We. Need to open up like the, Disk Utility thing, or whatever but, we would need to be on an external system to make that work as we can't reformat, this partition, table if we're booted off of it shoo alright, I'm gonna be guessing a few things if we can boot off the CD like a live CD, mode, sort of thing we. Can use the, drive. Setup utility whatever. It's called from. There and, redo. The partition, scheme well whatever I did I think it's working because I can hear the CD moving, oh it, just ejected, it you asshole that's, so weird it let me select the CD from the startup drive option. But it, ejected, the, disc when I rebooted. The computer. Ok. And. The. Other weird thing is. Yes. This hard drive is split up into like four different partitions, but when you add them all together it's only like 40 megabytes of space which, is really weird because I, know this isn't the disk that came with the computer but the computer shipped with 160, megabyte, hard drive so I don't know why whoever, tinkered with this put a smaller disk in here maybe that's all they had I don't know but it needs to be changed, hang, on ok I'm trying to reboot again, while.

Inserting, The CD. Please. Do something. There. We go. Now. We know it's working because we have the the. Smiley face we didn't have that version of the smiley face earlier because system 7.1. Didn't have that screen I think the screen was introduced, somewhere, in the 75 releases. And this is 7 6 so which, was the last major dot update release 2 system 7 because then they went to OS 8 hey. Check out that CD wallpaper yeah I got. A mouse cursor moving menu, bar blank wallpaper. Nothing. Else this is happening. Also. What is this stuff on my screen I've noticed it there before and every time I try scraping at it it will not come off I don't know what that is I don't know how it got there frankly. I don't even know how to get rid of it I've scrubbed, at it and I want to damage the glass. Or. Whatever material, this is. Your. Clock isn't that set to the correct oh no it hit okay before I even clicked anything ok I wonder if we need to change that before we run the install it's probably because the battery the clock battery is all funky. After you know many years and storage or whatever this computer is older than me at least pretty sure it is, ok. So we're, almost done yeah it's taking a little longer to load because it's coming off a CD but. It's getting there okay. I, want. To see what's in this disk images folder. It's. Probably all the installers. Oops. Don't need all these windows oh boy, its reopening, my old windows don't do that no no, how. Dare you make a mess of my desktop, get out of here boys go. Away a cyber. Dog and there's mecklink, plus that's the translators. For opening up different programs. There. Are different files made with different programs and yeah here's mecha was 76, yeah these are all the installers, I would imagine yep. Image, look, at that floppy disk icon look at that has a nice icon utilities. Doc I'm. An idiot. Aereo. Drive. Setup. You. Kidding. Me dude what. What. Do you mean drive setup cannot be launched in this pure asshole. Okay. Well that makes that a lot harder. All. Right what's this. Yeah. Okay. Well. This, makes everything a lot easier. Said. No, one ever. That's. Really bizarre okay. Shoe. Well. I happen to know for a fact I was able to boot into that other Mac, OS seven six CD now I don't think that CD will actually install properly on this hardware but it at least let me open up the drive, setup, if I'm not mistaken so we're, gonna boot into that.

I Actually. I don't know if I can actually boot off it I just realized. I don't, think it will boot. I'm. Really yep that's right, I didn't. Boot off of this I booted off of something else okay. Well, I have, an external, scuzzy, Drive which has a Macintosh, system on it which I could possibly, use to repartition. This, hard. Drive might, have to plug that sucker in so, a small change of plans we're gonna have to plug in this external, system. And. Hopefully. It boots up. The. Old club Mac Drive is gonna save the day once again so I have db25. In, cn 50 on the scuzzy cable here see in 50 on the back. There. Is a terminator installed, I do appreciate all of you guys making, sure I have a terminator installed yes I always have a terminator, installed. And. Then DB 25 on the back of the TV, I have never plugged a scuzzy device into, this Mac, TV, so don't. Know if it's gonna work but I'm, assuming it will because the board seems to be very healthy. Okay there's that and then. Our. Power show. Let's, flip. On the disk and then boot, up the TV disk curio power, on. There. Goes TV. Well, I was a little worried for a second it said welcome to Macintosh for about two minutes and nothing, else but now it's moving I can hear the disc cranking. Away so yeah. I didn't even have to press any buttons, it's just new to boot externally, pretty sweet very smart, old Macintosh, well, met, faire, Macintosh, hopefully. I can just open up the utility, I need to reformat. The disk okay, it's gonna rebuild the desktop file first it looks like to get those other partitions, mounted which ideally, you should be gone soon, they're. Not really necessary, it's just it's actually making everything harder, I'm sure the original owner did something with them at one time but I don't like them I want, them gone all, right here's our launcher yeah, and there. Goes rebuild, for number two number three number four longer height, let's pop our CD and perform. A CD so. This obviously isn't to perform on it's a Macintosh TV but hopefully, I can just open up this drive setup utility because, that's all I need from this CD then we can go back to the other CD which looked like it was working you. Uoq I'm gonna, punch somebody, I'm swear headed open earlier oh man, I really don't remember what I did earlier I should check the tapes. What, did I do earlier I got something to open why. Don't I remember I, gotta find a way to get. This disc somehow, I mean, that's a useless error message, I wish it would tell me why can't be launched, is there compatibility. Issue am i stupid I don't know it's just so, generic, useless. Error message well, I checked the earlier part of the tech video log and, what I was looking for was the at ease in her face to see if I can maybe do anything with that and, it dawned on me duh. I have, another CD, that, I could use but. Then came the sad realization. It. Got cracked. The. Guards were down here recently reorganizing. Some I bet, they cracked that cuz that was not cracked earlier, you are all witnesses the CD works just fine son. Of a bitch okay. I just wanted to get this Mac TV updated to 76 but, this, is becoming a really, cumbersome. Process just. Because we ever had this disk this harddrive earlier. Like just, partitioned. It up and there's not even anything on the partition so like now, I can't, the installation, because I have no space ah. This. Is really frustrating oh my, gosh guys. Scotch. Scotch. That. Why. Are you doing this now oh. Shoot. I know why it's. Trying to connect to that scuzzy disc cuz I have, it turned off but still plugged in I don't know I don't know of any other like dignified way to shut it down you, have to do a hard shutdown with the switch on the back cuz I don't think you can use the, button.

Yeah. I don't think there's any way to invoke like a soft shutdown at this point so power switch it is. Going. Alright. Scuzzy. The. External scuzzy disk has been unplugged, reboot. Ah. No. I won't turn on I'm having. A bad day. Well. Let's try good old-fashioned, power cycle. Sounds. Like a fitness program or some. Tell you what no it's not, No. Well, that's interesting I'm not hearing the same buzz I usually hear when I turn this thing on oh. You. Freaking kidding me dude, crazy. Yes mother, trucker, oh, I'm. Gonna cry, yeah, oh. I know sometimes, these old boards have capacitor, issues but. This. One was working just fine what. Why is every. Videolog a rabbit. Hole of. Oh you. Think this would have been so simple this, won't load on that this, won't load on that this, won't load on that now, that CD is cracked can't, use that can't, even turn on the computer, now. And. I've, already lost so much I'm gonna lose even more, well, I officially. Don't know what to do now maybe, I just let it sit plugged in for a little bit just like the issue I was having with the color classic, it wouldn't turn on right away but if you leave it plugged in for a while it then turns on so, maybe I just got to do that really. Not looking forward to that one I do. Have a mystic, board but. I would, rather use, the original board that came with this computer because it has all the TV functionality. The mystic board does, not. If. Won't even turn on now oh boy, guys I think this one's really bright, now I may have to come back to this this is my favorite Mac this, is my favorite Mac that I have and it's kind of rare and now it won't even do it all. I wanted, to do was update the operating system, huh yeah yes, yeah, don't, like software updates even. Back then they'd caused nothing but problems. Well, this. One's gonna be written down as a loss in the book for now but alright let's come back to this one later I'm sorry, guys I mean if you have any suggestions, let me know I'm totally, open. To your help catch the crazy and.

2019-02-15 21:34

Show Video

Comments:

Hey! I have some new Patreon rewards—one spot left on the newest one!: http://Patreon.com/KrazyKen P.S. enjoy Krazy Ken breaking everything.

Computer Clan love your videos

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F232502471265 or you could just add this to an old Mac performa.

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F303055745030 also there's always this.

+Computer Clan okay... Also did you know that this system has 2 boards? One with coaxial, and another without. https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F292948723933 I just found that out. Even the side near the RAM is different.

It's the board. When I put in the Mystic board, the speakers were loud. It's AMAZING how many issues are the result of a faulty board. You can see the speakers (and more of the Mac TV) in action, in this episode: http://bit.ly/clan2Cpm0yG +TheNews1990

The speakers may just be old. Transparent eMacs, and the original transparent iMacs with built in speakers often times have dead speakers because of age that need to be replaced. This thing is older than those.

Love your videos

Is that Druaga1 holding 3 SSDs at 0:17?

Your Power supply may have Broke

Ejected the CD before it reboots, oops, ha ha

Maybe it's not a great idea on the "Blackintosh", but why not try to recap a board (or an ac adapter)? There are many videos on the subject (like https://youtu.be/SysVtQvPiQ8 and https://youtu.be/mEBjVW9TG2E, to name a few on old Mac). I think that knowing how to weld is an important think for a collector of old electronics, with electrolitics and other component getting old and compromise functionality of the machine, even just for becoming independent in small repairs!

Macintoshgarden has everything you need for this including the patched drive setup stuff for non-Apple drives.

Ken, i really love this videos. Probably because i love tech. And You serve tech in very funny way. Your film montage is very good. You don't planning this; you making these with us! Thank you! SirThunderek(GrzmociQ), PS. Sorry for mistakes in text.

The main reason the Powerbook 5300 CD didn't work is because its System Folder is based on a system specific install, as well as being a PPC-Only version, so they could save room on the CD for the extra stuff that came with that model. They didn't start offering DVD drives with the powerbooks until the G3 Series (the ones after the original "Kanga" Powerbook G3), so they only had about 700MB of space to work with. Looking up the error code shown doesn't really point to any specific failure, sadly. The F indicates that an "Exception" (programmer speak for an abnormal operating condition, or in layman's terms, an error) occurred during the start up process. The D on the second line refers to a Non-Maskable Interrupt triggering the exception, but where that interrupt came from is not indicated.

You can get all versions pre Mac OS X 10.4 here https://winworldpc.com/library/operating-systems

Dude, you're still the guy I'd want facing the aliens in the city-sized mothership with nothing but wit, a virus, and an old PowerBook. Awesome video, and in my own way, I've been there! This don't work, now that other thing doesn't work. Now the cables decided to stop working...... GRRRR!

+Computer Clan Awesome!!!

It’s funny you say that because I’ll be showing a PowerBook XXXX (like in Independence Day) in an upcoming Vintage Apple Vault episode. Stay tuned ; )

Your audio is weak because the capacitors on your logic board are leaking. You've GOT to get them replaced ASAP. Capacitor goo conducts electricity and is corrosive. The more you use this machine, the more damage you're doing to the logic board.

Mac OS 7.6 requires 32-bit addressing. When you first tried to boot from the CD it restarted after showing the happy Mac icon, which was an automatic switch to 32-bit addressing mode (which requires a reboot.) Annoyingly some of these old systems were set up to always eject all disks upon a restart. You might be better off running 7.5.3 or 7.5.5 (if you can get the thing working again.) A Mac OS 8 version of drive setup could maybe work, too.

In order to intialize a non-Apple SCSI disk with HD SC Setup 7.3.5 you need a patched version of this program. http://www.euronet.nl/users/ernstoud/patch.html This is if you want to wipe the drive and create a proper single boot partition. If you want to manually partition the drive I'd advise you to use the "driver d2" utility. It is third-party but also produces bootable partitions, from my experience. Also: If you experience sound issues, soft power issues, issues with keyboard and mouse getting no power, floppy drive anomalies, etc. Recap the mainboard. It is the only solution. Just do it.

Congratulations! You have become better at: druaga1! (255)

You shouldn't compare Krazy Ken to Druaga1. That's an insult… to Druaga1. xp

And, hey, if you want, I can send you an Apple-firmware SCSI hard drive preloaded with a Mac OS 7.6 install.

Just hit the thing with Lido or one of the patched versions of the Apple drive mangler?

As for "Drive Setup" and "Apple HD SC Setup" - by default, they only work on Apple-firmware hard drives. You can download hacked versions that will work on all hard drives. And "Apple HD SC Setup" is for SCSI hard drives (internal or external) while Drive Setup is for IDE hard drives. (Although in later OS versions, Drive Setup was used for all hard drives.)

Well… that clears things up, haha. Thanks.

everything falling apart: 1: partition table is stupid 2: the drive probably have enough space for 7.6 even if there was only one partition 3: third party drive so apple says no. 4: 7.6 for apple tv disk cracked 5: computer dead

The disc for the Macintosh TV was for 7.1, not 7.6.

The "stuff" at the upper-right of the screen is probably where the anti-glare coating has worn off. It's not "stuff", it's the _lack_ of stuff.

$h!t. That's even worse, haha.

or a 250mb apple hard drive

try a 320gb scsi hard drive

Time for a Re-Cap? Absofragginlutely.  If you can't find someone local to recap, send me a message and I will do it for you.

+Computer Clan Actually, I just sent you a message via your contact form. I don't want to broadcast my email but you will know by the z. lol

What a coincidence. I just messaged someone when you messaged me. However, please send me an email (link in the description). I would like to talk about this. Thanks.

It's like watching Druaga1 lol

Umm, I call it the Macivision (Pronounced Mac-ih-Vision, duh)

if you need some help with these old macs I grew up with these things and know anything that you might need to know '

You should look up the classic Macintosh key combinations. You could boot to CD by pressing C on boot, and you can soft reset by pressing Cmd+Ctrl+Power.

did you know that you can download system 7.6 and all the extra software from apple's website for free

Last I heard they only had downloads for up to 7.5.3 rev 2, with an update to take that to 7.5.5. There are updates for going from 7.6 to 7.6.1, as well as 8.0 to 8.1, 8.5 or 8.5.1 to 8.6, and 9.x to 9.2.1, followed by 9.2.1 to 9.2.2. These updates don't work for any other versions than the ones specified, though, so unless they've added full installs of the others since then they won't work if you don't have the base versions already.

Really? Do share.

Plan b burn a CD-ROM

wait im the 63rd comment? how early am i?

I want to say it was in the Mac OS 8.0-era Drive Setup supported non-Apple drives, probably won't do much good with the 030! Likely going to have to hunt a 3rd party format tool once the 'ol MacTV board is back to life.

Another option is to put the mystic board in long enough to format the drive using the 8.1 disk tools. Just remember not to format it as MacOS Extended, as that will only work with 8.1+, and can't be used to boot a 68k Mac anyway.

Can you load mac OS on to a Windos systwm? Hummm.

Depends on which version of MacOS, and what hardware is in the PC. Anything prior to 10.4.4 will require emulation, and anything after that can be a royal pain depending on how different your hardware is to what Apple shipped in their Macs. Even with emulation, there are certain versions that won't run well or at all. Of course none of this touches on the legality of doing so based on the license agreements included with the various versions of MacOS. And there's the legality issues involved in obtaining the firmware images required for the various emulation options.

Poor Mac TV ;(

I remember having to use third party disk utility applications with non apple hard drives inside the old Macs

WTF !! x)

What is that mark on the top right screen of the Macintosh TV? Is it on the CRT or the camera?

CRT. Not sure what it is. I actually scraped at it in the episode.

not the first...again. epic

740th viewer! EPIC!!!

11:30 what is that stuff on the top right corner of the screen :))

Well you see... pornhub had free premium today only so ....

I too have a MacTV, however I have never powered it on in the 20 years or so that I have had it... its been gathering dust in the garage all this time. I am in the process of getting caps for both the motherboard and the analog board, I can give you lists for both to buy at Digi-Key if your willing to. Also why did you not make a backup image of your MacTV install disc? if you want check out Macintosh Garden, they do have a multi mac image that supports the MacTV for 7.1, you could at least use that to boot from and should be able to repartition it. And you can check out my ongoing thread at https://68kmla.org/forums/index.php?/topic/55957-macintosh-tv-questions/

Yeah... probably time for a recap, I'd say

"not hearing the same buzz..." ??? Oh that sounds like it's a capacitor or PSU issue. I'd say open it up and see if anything blew up before something starts to corrode.

Use goo gone on the screen. gets rid of literally anything

+Linux User 608 Heyo

Hi JessicaFEREM

+Computer Clan Most likely, you'll find it in a nearby store, but it's also on amazon with 5 second search.

I shall look it up. Thanks.

oof

My Power Mac g3 did something similar. I had to do a hard shut down and it wouldn’t boot back on, however, after about 30-45 minutes the g3 booted right back up again.

30-45 minutes plugged in?

Finally! More of Ken's curse! Yaaay

"this computer is older than me" fu*k you

Hey Ken! Thanks for the fun videos. The Apple software to format drives (Apple HD SC Setup for older SCSI disks and Drive Setup for IDE disks) only work on apple drives. I think that changed eventually but I don't recall when Drive Setup could be used on non-Apple disks. Since you have a 3rd party drive you will need something like La Cie Silver Lining or FWB's HD Toolkit. Or there were patched versions of Drive Setup that worked on any disk, but again you need the SCSI tool. Good luck getting it running again!

Here are some links to make the drive partition and formatting process easier: Info on what to do: http://www.euronet.nl/users/ernstoud/scsi.html http://www.euronet.nl/users/ernstoud/patch.html Downloads due to broken links: http://darnok.org/projects/mac/ Of coarse, you could always pull a Druga1, and make a more amusing video!

Replace the capacitors on all your classic Macs.

+Computer Clan DO NOT TRUST MACCAPs, he seems to have stopped doing it a few years ago, took peoples money and macs and did nothing.

Hey, @EvilTurkeySlices!

Yeah, I reached out to someone who does it professionally. I haven’t heard back, but I can ask around. I don’t trust myself with that stuff—especially on rare hardware.

Blackintosh. the best ever call a black MacBook a BlackBook

Michelle McMahon Ha ha ha that’s funny

30 mins and only 350 views? strange. this channel should pop out like a good channel! like your work!

My Cat HAs An Imac G3 Cat House (Edit Dont Got A Way Take Pics But I Followed This Guide So I Will GIve Link https://www.youtube.com/watch?v=SdFIi-ZF-6M)

Double Loss 1) Cant Update to 7.6 2) The computer can't turn on anymore

Sad : c

Notification broke :(

Krazy Ken on Valentine's Day

The blackbook and the blackintosh are (probably) the only white products from apple except from the trashcan Mac.

Black* Oops

Huh? White products? I’m confused.

Fansss

I don’t know, why they didn’t have a black option for all Macintoshs

My experiences with installing older Mac OS is that there's a lot of system specific releases that will only function on specific hardware. This seems to be an example of that. :(

+Computer Clan That particular system enabler is only for 7.1.x. The Macintosh TV (along with all macs released prior to 7.5) does not need any system enablers with 7.5 through 7.6.1 (the last version that is supported on this particular board). Putting the mystic board in with the existing hard drive might not let you boot to the current drive unless you have the enabler for the 575 (Enabler 065) installed as well, but just like the original board you won't need an enabler on 7.5+. lactobacillusprime is correct about this being a system-specific install disc, but more than that, this disc is PPC-Only, which is why you get that particular error message when you try to run it on the 68k Mac TV. You'll see similar errors if you try to run PPC-Only programs on a 68k Mac, at least on 7.6 through 8.1 (prior versions gave a numeric error code, and everything after 8.1 is PPC-only anyway). Edit: Almost forgot, having the enabler on the hard disk doesn't do anything for any other installs on other disks or on CDs. The enablers have to be in the active system folder for them to do their job. The install disc for the Macintosh TV had the enabler in its system folder, which you could see for yourself if the disc wasn't broken.

Right. However, I’m fairly certain I have System Enabler 404 installed, which should work with 7.6 on this Mac, yeah? I may have to double check that. However, I think the 7.6 CD was working just fine. The issue was the low disk space… then it gets worse from there, haha.

I was about to go to sleep. Well, that's gonna be a long night for me...

It’s all about dedication. ; )

#KrazyKen yesssssssss

I have to say, Mac OS 7 is my favorite version of Mac OS. With OS X Mavericks being a close second.

good

i actually forgot today was thursday, time to more crazy MISSadventures

You know it!

Fact: Ken got wooshed recently by me, Achievement unlocked? Also the Macintosh TV is my favorite Espresso design Macintosh.

Agreed. Black Espresso is beautiful.

3rd

I told everyone i know to watch. Every social media site. I am prepared.

Its what I do. Kids these days need to watch quality content. q u a l i t y i n d e e d.

Tell them to sub to pewdiepie

Bless you

You can also use the patched version Apple HD SC which bypass the apple driver checking. Ensure that you backup the files in the old drive!

@Krazy Ken I think the Apple "Drive Setup" doesn't work it's that previous owner have formatted the HD a third-party tools.  Try look online for FWB Hard Disk Tool Kit, and LaCie Sliverline software, they allow Format the HDD even with Apple/ Non-apple driver.

My computers favourite thing to do is blue screen.

Hey Ken try and download windows on a Mac Or Mac OS on windows.

1:46... wow, i thought it WAS on, that looked like the cursor in the upper right hand corner lol

Clicks install 10 seconds later ...... blows up!!!

11:30 anti glare coating, dont scrape it, it will get worse.

Please stop doing retro Mac stuff because it's becoming boring now. Try something new like try to build a PC or fixing a modern mac

+Computer Clan now that's sounds like crazy ken. Excited for the next episode

Computer Clan That sounds exciting!

And I haven’t publicly announced this yet, but… the next episode will involve me doing something I’ve never done before. I’ll challenge myself to recreate something I’ve made in my professional content creator life, but in a Linux environment. ; )

Trust me, if I had unlimited funds, I'd do a ton of different stuff. I can't simply shell out $1,000 to build a decent computer. I have some other plans coming, so please stay tuned. However, if you'd like to help fund the show, and get awesome rewards in return, please support Krazy Ken on Patreon - http://Patreon.com/KrazyKen

your videos are awesome man, keep making them. they are so entertaining to watch

Thank you : )

Oh Man, At Ease was the WORST. (That's what those folders were called)

Popping Ken's MacOS 7.6 cherry. Or not.

No cherries were popped in the making of this film. >_>

15:54 did you see what it did?

What?

5:30 Wow, look at those installers, disk images... That was the Windows 3.1 era. Not an Apple fan, but Win 3.1 looks like a bit a toy beside system 7 really.

Sure is! He was a guest in this episode: http://bit.ly/clan2tQ6Lb4

5:10 That is the “At Ease” interface. My elementary school used it because it doesn’t allow you full access or the Finder and only specific apps that is assigned by the Admin. I do believe the software is still available on Apple’s FTP server.

Right. Thankfully some super-generous viewers have offered to re-cap the board. I have several boards needing re-caps, so I’m lining up some people to help.

he had issues with installing system 7.6 then it had to die on him. maybe a recap will fix it. desolder the caps, clean the capacitor goo off the board, then solder new ones on.

Ken has finally become krazy

The SCSI partition tool was intentionally programmed to skip non-Apple drives. But whether or not it skips is a setting stored in a resource in the app which can be changed with ResEdit— so you can partition non-Apple drives. CharisMac is also good...support for IDE. Of course you'll have to be able to turn the machine on to do any of this XD

Crackintosh

0:23 Yes. I paused to read it.

I bought a Performa 600 Cd in 1992 and it was horrible because it took a special version of the System software. These computers were intended to be sold at electronic stores and department stores like Sears. It had the horrible “At Ease” interface that was intended for people who didn’t know how to use a computer... this was after all 1992. That computer quickly got replaced by a Power Computing “Power Tower210 CD’.

Send it to the 8-Bit guy. He likes stuff like this

Uhh... I doubt it. He’d have to find a way to make it worth his time. Read his FAQ. He’s firmly against repair requests. Now collaboration... that’s a different story. Stay tuned.

This is a really handy disk to have, it contains Just about all Apple software and utilities from OS 6 - 8.1 including installers for each! http://macintoshgarden.org/apps/apple-legacy-software-recovery-cd Windows will not let you burn it with the builtin CD Burner tool you will need to use something like imgburn to write it to a CD. Good luck!

+Computer Clan good! it's a life saver xD

Ha, good timing. I actually downloaded it a while ago (as quite a few people recommended it to me) and right before I saw your comment, I had thrown the file in my "queue" of items to get imaged to CD.

Recap video soon plzzz

Plan B as simple as: https://winworldpc.com/product/mac-os-7/76 (or a quick google search). But he has to buy an actual CD rofl

OS 7.6 didn’t work on quite a few Macs ( I had a PowerBook 1400 that couldn’t use it and my 5500/225 couldn’t either) What is the Processor in this Macintosh TV. If you look at the Read Me File it says it doesn’t support 6030 and 6040 processors.

Recap the board, replace the PSU, and might as well replace the hard drive while you're in there.

#Blackhintosh

Hasn't he always been? ;)

cAN IT RUN MACOS MOJAVE?!

Edit in Windows Movie maker in the next video

+TheNews1990 it's not a diffrent board, the seller just either removed the tuner or he never had it, its caps are quite known for leaking, mine is all corroded due to that.

:( Bummer, man!

At Ease was the "lock down" / simplied UI alternative to Finder back then.

It is hard to see, but the progress bar went outside of it's area.

I tried giving mine to him, he politely declined the offer, I guess he doesn't need more junk lying around.

this Is Tvmac

Isn't there a terminal where you can format the partition? Diskutil? No?

Not on this old system. Third party devs have stuff, but I don’t have the luxury of simply going to the interwebs to download stuff : p

+evknucklehead I'm running macOS Mojave (10.14.1) on my Ryzen 7 1700 PC, probably as far away from a Mac (usually an Intel Core 2 Duo) as you can get. Despite that, it was very easy to install and works fine, better than Windows imo.

+theundeadwolf0 Strictly speaking, Macs have been running the Core i Series (and their Xeon equivalents for the Mac Pro line) for about as long as that processor series has been in existence. It's quite possible that the newer versions of macOS are easier to install than the versions I've tried to install in the past (haven't really tried since Yosemite, might have another look at getting this old beast running Mojave).

Ken just put that hard disk i another computer and delete all the partition

Any updates... waiting with baited breath on the resurrection of this... as my MacTV did the same thing, just ordered a bunch of caps for the analog board and going to see if that helps any. I already re-capped the mainboard.

@TheNews1990 it's not a diffrent board, the seller just either removed the tuner or he never had it, its caps are quite known for leaking, mine is all corroded due to that.

@Computer Clan okay... Also did you know that this system has 2 boards? One with coaxial, and another without. https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F292948723933 I just found that out. Even the side near the RAM is different.

It's the board. When I put in the Mystic board, the speakers were loud. It's AMAZING how many issues are the result of a faulty board. You can see the speakers (and more of the Mac TV) in action, in this episode: http://bit.ly/clan2Cpm0yG @TheNews1990

@Computer Clan good! it's a life saver xD

@Computer Clan now that's sounds like crazy ken. Excited for the next episode

@Computer Clan Awesome!!!

@Computer Clan Actually, I just sent you a message via your contact form. I don't want to broadcast my email but you will know by the z. lol

@theundeadwolf0 Strictly speaking, Macs have been running the Core i Series (and their Xeon equivalents for the Mac Pro line) for about as long as that processor series has been in existence. It's quite possible that the newer versions of macOS are easier to install than the versions I've tried to install in the past (haven't really tried since Yosemite, might have another look at getting this old beast running Mojave).

@evknucklehead I'm running macOS Mojave (10.14.1) on my Ryzen 7 1700 PC, probably as far away from a Mac (usually an Intel Core 2 Duo) as you can get. Despite that, it was very easy to install and works fine, better than Windows imo.

@Linux User 608 Heyo

@Computer Clan Most likely, you'll find it in a nearby store, but it's also on amazon with 5 second search.

@Computer Clan DO NOT TRUST MACCAPs, he seems to have stopped doing it a few years ago, took peoples money and macs and did nothing.

@Computer Clan That particular system enabler is only for 7.1.x. The Macintosh TV (along with all macs released prior to 7.5) does not need any system enablers with 7.5 through 7.6.1 (the last version that is supported on this particular board). Putting the mystic board in with the existing hard drive might not let you boot to the current drive unless you have the enabler for the 575 (Enabler 065) installed as well, but just like the original board you won't need an enabler on 7.5+. lactobacillusprime is correct about this being a system-specific install disc, but more than that, this disc is PPC-Only, which is why you get that particular error message when you try to run it on the 68k Mac TV. You'll see similar errors if you try to run PPC-Only programs on a 68k Mac, at least on 7.6 through 8.1 (prior versions gave a numeric error code, and everything after 8.1 is PPC-only anyway). Edit: Almost forgot, having the enabler on the hard disk doesn't do anything for any other installs on other disks or on CDs. The enablers have to be in the active system folder for them to do their job. The install disc for the Macintosh TV had the enabler in its system folder, which you could see for yourself if the disc wasn't broken.

Just install Mac OS System 7.5.5 and call it a day. 7.6 was just a fancy software bundle that Apple made money off of, nothing more.

But… I didn't have a copy of 7.5.5. I had a copy of 7.6. So… I was gonna install 7.6. : |

install SSD :v

Wow. You made a right dog’s dinner out of that.

Update for me was easy on a Coloraturas Classic. Went from 7.1 to 7.6.1. Then I added the Appearance extensions from System 8.

OS 7 is ironically supposedly more stable than OS 8, and OS 8 is infamous for being a buggy, crash-happy piece of crap.

Hey Ken! I wish I could chat with you.

We do have a Krazy Ken VIP Discord channel on Patreon : ) http://Patreon.com/KrazyKen

19:22 Remember what the shop said on your other video?

I have talked to you before on a live stream do you remember me? Please put a like or heart if you remember me

Other news